Friday, March 25, 2011

kerana kau sebatang pensel

Jangan terlalu berharap, Jangan terlalu menunggu, Jangan terlalu sayang.
Kerana ada nya "terlalu", ia buat kita kecewa.

okayy ,, 

aku taw bile korang bace ayat atas ni mesti neuron neuron kat dalam kepala otak korang tengah stimulate satu persoalan :-

minah ni tengah frust tertonggeng tonggeng kew ?

betol tak ape yang aku cakap ?

ohh ,, so damn yes kalau bace sekelip mata mesti korang kaitkan ayat ni dengan cintan cintun .

dan so damn true ayat ni sangat sesuai la kepada anda anda yang tengah ada taman dalam hati .

ohh ,, dah kalau nama nye tengah bercintan ,, mesti la semua orang nak the love story becomes so purely perfect kan kan ?

tapi kalau ade gaduh kadang kadang tu biasa la bro .

gaduh gaduh manja binti gedik .

aww ,, aww ,, aww .

betol tak busuk masam iqram ?

wink wink .

da la ,, merepek pulak aku ni .

sebenarnye ayat kat atas tu aku nak kaitkan dengan mak aku.

aku tetibe teringat zaman sekolah dulu dulu bile mak aku datang melawat mesti bawak makanan yang dimasak oleh tangannye dan makanan itu sudah tentu diletak penuh kasih sayang dalam tupperware mak aku yang cantik berbunga bunga .

tapi ,, dah name pun duduk asrama kan ,, 

kejap kejap orang mintak pinjam tupperware nak makan maggy la ,, mushroom soup la ,, mi pama la ,, bla bla bla .

tak kan la aku tak nak bagi pinjam ,, kang kate aku kedekot taik hidung masam pulak .

tapi problem nye ,, bile aku mintak tupperware aku balek diorang kate , '' err ,, sory la kite lupe la kite letak tupperware tuh kat mane . ''

ohh ,, demm .

makanya ,, bile aku balek rumah ,, mak aku akan tanye mane tupperware die yang cantik cantik itu.

bile aku cakap hilang ,, lalu bermulalah sesi ucapan dan syarahan dari mak aku hanya kerana tupperware.

sampai ke besar la mak aku dok ungkit pasal aku suke bagi hilang tupperware die.

sampai sekarang kalau die nak bawak makanan kat aku die letak je makanan tu dalam tupperware color putih yang pakai buang tuh.

versatile kan mak aku . -__- ''

kadang kadang sampai aku cakap kat mak aku ,, ibu ni sayang tupperware lagi dari sayang anak sendiri .

nampak tak kesinambungan ayat kat ats dengan mak aku ?
maksudnye mak aku terlalu sayangkan koleksi tupperware die sampai aku hilangkan die rase kecewa.

padahal kat rumah tu berlambak lagi collection tupperware die .

kehkehkeh .

okayy ,, sebenarnye aku tulis entry ni ,, aku nak cakap yang aku tak taw mane pencil pilot aku hilang .

tadi ade je . 

aku tak taw la die pergi merangkak rangkak kat mane . 

aku nak buat keje pun susah .

aku dah terlalu mengharap , terlalu menuggu , dan terlalu sayang kat pencil pilot aku tuh .

even harge die x lebih 10 henggit .

aku dah nak kecewa ni tak jumpe jumpe pencil aku ni .
lagu ini ditujukan kepada mr .pencil pilot aku :-

I'm lying alone with my head on the headphone
Thinking of you till it hurts

I 'm all out of love, I'm so lost without you
I know you were right believing for so long
I 'm all out of love, what am I without you
I can't be too late to say that I was so wrong 

sory la mr . pencil ,, aku campak kau merate tadi , tapi aku nak buat keje ni. 

bagila aku jumpe kau balek . 

what am i without u mr. pencil ? 

i luv u la . xD


1 comment:

  1. allo dear,
    mak kita sama la..
    syg sgt kat tupperware..
    mak kita pun skang ni mmmg da bli stok bekas plastik banyak2 untuk kita bwak blik..
    mungkin sebab ank dia yg sorg ni x pndai jaga or malas nk bsuh kot..=.='

    1 more thing...
    i luv my pencil too...
    sangat2 syg..
    wondering~~
    why kita banyak persamaan yer...
    kembar terpisahkah??
    hahhahaa...

    ReplyDelete