Sunday, February 13, 2011

mari ber " C.H.O.L.I.C "

jeng..jeng..jeng..mesti korang tgh cari gali sampai lobang hidung kan ape maksud ber "c.h.o.l.i.c"....haha..yang penting ia bukan sejenis dan species dengan aer horlicks ye tuan-tuan dan puan-puan...

sebenarnye kan aku pown tak taw ape itu "c.h.o.l.i.c"...hehehe..harap sabar ye kawan-kawan.. 
*jgn baling pinggan mangkuk korang kat aku*

tapi la kalo nak ikot firasat dan otak sendiri,,aku rase "c.h.o.l.i.c" neyh ade bau-bau bacang dengan perasaan suke yang teramat dasyat kepade sesuatu bende..
*err...ney aku translate ikot kepandaian otak aku jew..*

S.H.O.P.A.C.H.O.L.I.C

W.O.R.K.A.H.O.L.I.C

S.T.U.D.Y.C.H.O.L.I.C

L.O.V.A.C.H.O.L.I.C ,, E.A.T.A.C.H.O.L.I.C ,, S.L.E.E.P.A.C.H.O.L.I.C
*ok aku dah setat merapu merepek*

actually dalam minggu ney neuron-neoron dalam otak aku yang comel ney meracau-racau dengan satu tanda soal yang amatlah besar: s.h.o.p.a.c.h.o.l.i.c kah aku?
*besar tak tanda soal dalam otak comel aku?? *

 minggu ney jew aku asek keluar jalan jalan jalan jalan dan jalan lagi sampai lebam..aku pegi mines la metrokajang la itulah inilah...keluar berturut-turut pulak tuh..neyh sume sebab aku ade clas pagi jew..abes clas teros meronggeng dgn cik fara,cik iqah n cik enin..woot!woot!

tapi aku musykil bin ajaib bin hairan..time kitorang pegi tangan kosong jew tapi bile balek tangan kiri n kanan masing-masing penuh.. 
*err ade sape sape bley tolong selesaikan kemusykilan aku x?? *

shopping baju even baju dah penuh wardrobe..=.=''
shopping kasut lagi sampai rak kasut da xmuat..T__T
rase nak tmbh bag lagi la..hehe..:)
mr dolphin+mr detektif+mr squid+mrs debab..kawan same same taw..:)
mrs debab fara punye+mrs star enin punye (baru beli kat metrokjg..kikiki)


ohh semalam aku keluar meronggeng lagi tapi dengan si bucuk masyam aku,,iqram..hehe..aku dengan die keluar jalan jalan jalan sampai lebam jugak..dengan bangganye aku dah abes explore sume kedai baju kat times square..sebab dan alasannye iqram nak beli coat..masuk kedai belek-belek coat,,try-try fitting,,tengok tengok harge murah kew mahal pastuh keluar..masuk kedai laen lak then buat bende yang same gak..keluar masuk keluar masuk kedai,,naek turun naek turun escalator last-last jumpe jugak coat yang semat bin stylo binti murah..kikiki.. 
*tuh pown jenuh pikir nak beli kew xnak*

even agaklah penat tapi naseb baek aku pown dapat coat jugak..kikiki..thanx bucuk masyam intan payung saye iqram..wekk..:P
* sory tergedik sedikit..hehe..*

err baru kuar plastic jew..xber"iron" lagi..>__<

pasneyh boleyhlah kite ber"poyo" dengan coat baru kan kan kan??...XD


owh kitorang dah tambah collection gelang jugak..suke suke suke..yang latest is the yellow color..err iqram yang beli semalam then the next time will be my turn pulak..:)
* dear i nak kite buat collection gelang sampai penuh siku kiri dgn kanan.i nak jadi anak mami yaww.XD *

pen merah pen biru,u marah i luv u..(err..xd kaitan lgsung..=.='')

lepas aku dah merepek-kerepek neyh,,aku dah dapat jawapan untuk tanda soal aku yang besar tuh..aku rase xsalah kalo ko nak jadi shopacholic pown janji ko ade duet,,xgune duet org laen,,xgune card credit yg confirm confirm la korang berhutang keliling pinggang dan bla bla bla...
* korang rase tak ape yg aku rase neyh? *

then aku dah aim sebulan sekali at least mesti ade 1 baju baru or kasut baru yang murah murah sudeyh..name pown student..
* nak mahal mahal kene shoping ngan mak aku la..die banyak duet..aku xd duet..=.= *

 nanti dah abes study aku dah ade 1 collection baju n kasut yg banyak then nanti nak keje senang la..hari-hari bley tukar-tukar baju n kasut..xdela asek pakai baju yang same sampai lebam..=.=''
 * mood: tgh nak buat collection blouse panjang2 sebab ....:) *
* mood: tgh nak buat collection heels sebab aku kan comel..eeiiyyuuww..*

neyh aku selitkan kate-kate azimat based on confessions of a shopacholic movie..:)

i like shopping..is anything so wrong wif dat?i mean,stores are put there to enjoy..the experience is enjoyable..well,more than enjoyable..it's beautiful..the sheen of silk,draped across a mannequin..the smell of new Italian leather shoes..the rush u feel when u swipe ur card..and it's approved..and its all belongs to u!the joy u feel when u've bought sumtin..and it's only u and the shopping..isn't that the best feeling in the world?!

 okai..tapi kalo korang dah setat rase duet dah makin sikit tuh cepat cepat cakap camnie..

"my will is strong!..my wallet is closed!..i do not want to shop!.."

dah banyak aku merepek meraban..so renung renungkan dan selamat beramal dong ibu ibu bapak bapak..XD

p/s:pasneyh aku nak try jadi S.T.U.D.Y.C.H.O.L.I.C dan A.S.S.I.G.N.M.E.N.T.C.H.O.L.I.C plop..>__<

2 comments:

  1. amboy2..
    syok ek jalan...
    wat i jealous..
    u nak jd shopacholic ker shopaholic?
    shopacholic cam x wujud jer...
    hehehee...
    bju2 u tu 9t i pinjam yer nk g jalan...
    hahahaa..

    ReplyDelete
  2. hahahhahaha..
    alamak iqah sya salh eja laa..kikiki..
    malu giler..hehe..u buat2 xnmpk la syg..nmpk style ckit eja cmtu...kikiki..
    eh boley2..nak pnjam ckp la..hehehe..:)

    ReplyDelete